Spring rätt

Hejsan!
Tog mig faktiskt iväg till gymmet innan, kändes dock som jag skulle somna innan jag gick. Känns ju dock helt underbart efteråt. Idag körde jag kondition på löpbandet i 50 minuter.

Tänkte ge ett tips till alla som springer. De flesta (alla?) vet att man ska börja springa lugnt för att inte få mjölksyra i benen för snabbt så man orkar längre och håller jämnare fart.
Något som däremot inte lika många vet som kan vara bland det vanligaste att göra fel är armarna när man springer.
Nu menar jag inte att ni ska springa på alla fyra som en apa utan att alldeles för många har armarna ungefär i höjd med revbenen. Man drar ihop sig och koncentrerar sig på att röra armarna jättemycket. Det blir svårare att andas lugnt och man blir trött i armarna fort.
För att underlätta och slippa få ont i överkroppen ska man istället ha händerna i höfthöjd och låta dem pendla. Ett litet tips för de som undrar hur man blir uthålligare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback