Tränings motivation!

Hej hopp!
Nu kommer ett träningsinlägg om motiivation, för det är någo som behövs innan man tränar!

Jag har egentligen inget speciellt träningsschema. Är ganska mycket i skolan med plugg osv, men försöker träna 3 gånger i veckan plus skolidrotten. Förra veckan blev det ganska mycket mer, men jag tränar inte för att jag blir tvingad utan för att jag vill.
Det viktigaste för att nå det man vill med träning och faktiskt fortsätta använda det där gymkortet är MOTIVATION.
DU måste vilja träna!
Jag testade först att träna och märkte att det fick mig att må bättre, samt att är man trött så blir man trött på ett annat sätt efter träning, man blir mer avslappnad. Är man pigg eller rent av hyper så känner man sig pigg på ett annat sätt efter träning, man får lättare att koncentrera sig. - Det är så jag känner i alla fall.
Musik är annars ett tips! Leta upp musik som gör dig pepp på att träna, peppmusik helt enkelt.
Annars är väl träningskompis ett bra tips så länge denna kompis faktiskt vill träna så ni kan peppa varandra!
Jag peppar mig själv och Mia, men jag vet att behövs pepp så peppar hon mig!

Alltså, du måste peppa dig själv också hur mycket dina vänner som än försöker peppa så behöver du vilja.
Varför tränar du? Motivationen beach räcker inte. Mer vilja behövs, vill du få fastare rumpa och lår? Fastare bröst? Starkare armar tydligare abs?
Skriv en motivering och ta fram när träningshumöret sviker!
DU kan om DU vill!

Övningar och sånt jag gör på gymmet skiftar väl lite.
Kan berätta om det i ett annat inlägg om det är intressant!
Jag i söndags på min och Astrids runda!
Lycka till med träningen allihopa!

Kommentarer
Postat av: Glenn

Nice!

Har du tränat ngt annat tidigare innan du började gymma?

2012-03-21 @ 21:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback