Födelsedag

I onsdags kom Amanda hit från Norrköping, vi drog in till stan och mötte upp ett stort gäng för att se Svenska björnstammen på kulturkalaset. 
Sedan satt vi på centralen på Burger King för att vissa behövde äta, när klockan slog tolv på natten reste sig mina vänner upp och sjöng, med sjöng plötsligt alla i köerna och kassan också, det var en väldigt fin start på min 18års dag må jag säga! 
När tåget för folk gick hem så promenerade jag, Amanda och Susanna hemåt. På vägen kom det fram en man och pratade engelska och frågade om vi kunde engelska sen frågade han om han fick ge oss en grej, sen han bara är ni beredda, det kan förändra era liv. Susanna och Amanda fick panik och jag bara wtf, ska han få oss att röka på eller något?! Han stoppade ner handen i fickan och drog fram ett kort med texten "keep smiling" på. Tyckte det var en fin gest och när vi hade gått 50 meter typ såg jag en kille som såg jätteledsen ut så jag gick fram till honom och gav honom kortet, vilket ledde till ett stort leende! 
När jag och Amanda hade lämnat av Susanna köpte vi kanelbullar och gick hela vägen hem, sen la vi oss i sängen med fötterna ut genom fönstret och pratade på om allt möjligt. 
Ca klockan 10.40 kom mamma, pappa, Calle och Amanda in och sjöng för mig, jag öppnade paket och fick pannkaksfrukost. Sen drog jag och Amanda in till stan för att byta en parfym och köpa grillkol, pommes och kött till eftermiddagen. 
Efter att jag och Amanda duschat och Johan och Oscar monterat en grill så anlände de första gästerna vi fyra ungefär. Efter grill och tårta så begav vi oss runt halv åtta-tiden till Sticky fingers för en utekväll kön var enligt de som anlände först jättelång, men vi kom in strax före nio. Där höll vi igång till ett-tiden då jag, Mia, Amanda, Sofia, Oscar och två glada killar drog till Burger King innan vi gick hem. 
Det var en riktigt bra 18årsdag och jag vill tacka alla som kom! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback