Why som much hate?

Jag har aldrig fattat varför folk hatar kändisar och sprider gayrykten om dem. Ärligt talat, varför allt detta hat. Känns som att avundsjuka är alldeles för vanligt. Igår hittade jag denna bilden på facebook:

min vän delade den, och haters hoppade på med massa kommentarer.

Jag är ingen Justin Bieber lover, men jag tycker inte illa om honom heller. Fattar bara inte hur folk orkar vara så bittra. När du ler behöver du inte använda lika många muskler som när du surar, så varför vara sur mot folk du inte tycker om när du kan lägga energi på annat.
Tror ärligt talat inte att kändisar bryr sig om sina haters, som sagt "haters makes me famous". Justin Bieber lär inte bry sig om att vissa människor inte gillar hans musik, så länge hans skivor säljer lär han få fortsätta med musik.
Varför lägga energi på att skriva kommentarer om någon som bor långt bort, som man inte behöver träffa och som inte har gjort något ont? Kan man inte bara le och ignorera det?
Fortsättningen med kommentarerna ser ut såhär:


Vad tycker ni om sånt här?
Spread some love people! ♥

Kommentarer
Postat av: sofia

grymt anna!! håller verkligen med dig där! varför hata när man kan älska? jag förstår att man inte kan älska alla människor men man behöver väl inte skicka hat för det!!! orkar inte alla negativa personer!! var glad och undvik personer du inte gillar i så fall!!

2012-04-09 @ 18:29:53
URL: http://nattstad.se/sofiiaknudseen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback